duminică, 7 decembrie 2014

Nu va tehnologizati mintea si sufletul

           Ca sa evitam discutii inutile vreau sa stabilim de la inceput ca tehnologia e buna. E utila. Iar daca suntem de acord ca exista o limita si e totul eficient pana nu trecem de acea limita, atunci s-ar putea sa ne intelegem chiar bine.
           Limita e dependenta. Iar dependenta e atunci cand folosesti tehnologia chiar daca nu ai nevoie de ea. Cand te gandesti la internet in timpul mesei, la volan, in parc, etc. Cand te uiti la telefon fara ca acesta sa sune.
           Nu fiti din plastic. Folositi plasticul dar nu-l lasati sa gandeasca in locul vostru. Fiecare moment in care folosim tehnologia in detrimentul mintii, inainte sa gandim in mod natural, contribuie la procesul de mecanizare al speciei. Iar o specie mecanizata e o specie fara caracter, fara personalitate.
           Cititi. Nu ca sa puteti participa la discutii despre Salinger sau Buzzati, sau sa stiti la cate grade se bea un Bordeaux din "63 . Cititi ca sa vi se dezvolte creierul, sa aveti traiectoria buna inspre a accesa cercurile in care se discuta despre Buzzati si unde se bea Bordeaux din '63.
           Iesiti in natura. Omul in natura e in mediul lui, contrar perseverentei noastre de a ne retrage intre patru pereti la aer artificial. Repet, omul in natura e in mediul lui. Protejati natura. Nu va ajuta la nimic sa aveti Iphone 100 si sa nu aveti ce filma cu el.
           Faceti sport. Sportul ajuta inima si mintea si combate si trateaza depresia. Depresia e primul efect direct al tehnologiei. Pentru ca am fost construiti sa ne strangem mainile si sa ne privim in ochi, avem nevoie de asta, altfel suntem doar niste nume intr-un mediu virtual, ipotetic.
           Munciti. Munca e un fel de sport care aduce bani. Munca elibereaza. Orizonturile sunt inaccesibile fara munca.
           Fiti buni. Nu va amagiti ca ati facut o fapta buna daca ati dat un plus cuiva pe internet. Nu-l ajuta cu nimic. Internetul e propice judecatilor. Ceea ce facem noi pe internet e sa-i judecam mereu pe altii. Implicit asta ne exclude pe noi din raza de actiune a propriilor ochi.
           Nu traiti scenarii scrise de altii.
                                                                                   

4 comentarii:

  1. Nu stiu ce o fi fost in mintea mea de blogul tau a disparut din blogroll-ul meu !
    Trebuie reparata chiar maine greseala, noroc cu fb-ul.
    Era pacat sa nu citesc articolul asta, mi-o mers la suflet !
    Aproape de un decalog al omului modern ce mai poate fi inca sanatos la minte si trup, daca e constient de ceea ce ai scris si tu aici.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scriu rar in aceasta perioada, nu prea am timp de blog. Dar daca te-am indemnat sa strangi cuiva o mana, e bine.

      Ștergere
  2. Eu zilele astea am de alergat cu atatea hartii in mana de colo colo ca nu am timp nici macar de tehnologie, daramite de strans maini de oameni !

    RăspundețiȘtergere