luni, 23 iulie 2012

Pentru parinti, despre copii

            Parintilor, de voi depinde viata copiilor vostri.
            Aveti mare grija cu cine se insotesc/joaca/discuta copiii. E imperativ. Iar pentru copii, e hotarator.
            Deja o mare parte din ceea ce vine din exterior (tv, internet) e virusat. Apoi, trierea interactiunilor la scoala sau in alte cercuri e aproape imposibila. Interesati-va de copii, acordati-le timp, fiti prieteni, fiti exemple.
            Nu le taiati aripile, dar aratati-le traseele de zbor. Copiii de azi sunt societatea de maine.

9 comentarii:

  1. Cred ca majoritatea parintilor tineri sunt destul de deschisi la minte cu copii lor. E bine sa fii "prieten" cu copilul, dar totusi trebuie sa existe o limita. Altfel se duce naibii autoritatea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. majoritatea, dar nu toti. odraslele celor care nu se includ in majoritate sunt exemple pt ceilalti. lucrurile rele se invata usor

      Ștergere
  2. Care parinti ? Ca in mod real ff multi copii din Romania de azi sunt crescuti de bunici cu parintii la munca in strainatate. Si parintii mei au fost plecati cand am fost tocmai intr-a 10-a si a 11-a, si daca intr-a 10-a am mai ascultat de o matusa, intr-a 11-a zau daca nu am fost total de capul meu majoritatea anului scolar, adica chiar daca mai era cineva pe acolo din cand in cand, efectiv nu i-am bagat in seama cum as fi bagat pe mama sau pe tata, (chiar totusi si la varsta aia adolescenta cand nu i-as fi prea bagat in seama oricum prea mult nici pe mama nici pe tata). Dar desigur important e ceva mai devreme deja de clas a 10-a, pe la cls a 7-a trebuie deja instructaj serios repetat la un nivel ultra-sporit, desigur pe baza celui de mai devreme din cls 1-a a 2-a cand incepi sa te deplasezi de unul singur pe strada la scoala. Pe mine efectiv pe la 8 ani a inceput sa ma ingrozeasca mama cu scenarii horror despre "oamenii necunoscuti", indiferent de varsta, de si acum uneori ma speriu daca se apropie de mine o batranica sa ma intrebe pe ce strada sa o ia, mai ales daca vine asa pe nepregatite mai de la spate, fara sa o vad din timp ! Pai daca as primi eu personal asa un sms de la cineva neverificabil zau daca i-as raspunde vreodata ! Poate sa fie si un simplu anunt ca imi inchide abonamentul de la celular daca nu platesc, ca eu TOT nu-i bag in seama si NU intru in vreo comunicatie reciproca cu ei (chiar daca e si doar un robot, NU conteaza !)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu mai zic cand eram printr-a 7-a si ma milogeam de mama sa ma lase sa ma joc si eu in fata blocului si ea imi radea in nas !

      Ștergere
    2. Uneori chiar o rugam sa ma lase sa iau si eu paine sau ceva de felul asta, imi ofeream serviciile, doar doar oi gasi vreo portita...zau, eu nu as fi fost de loc bun de Papillon din ala care stie sa evadeze de pe o insula ! De ex o data pe la vreo 14 ani efectiv am furat bani din casa si am plecat la mar efectiv de capul meu, dar le-am lasat un bilet si le-am zis asa cu litere mari "NU VA INGRIJORATI ! Revin peste 3 zile. Sorry pt bani, am luat exact xxx lei pt ca atata costa trenul personal Bucuresti- Constanta...se poate verifica si de pe Internet", am lasat si schita unde voi fi, cu harta desenata, si 3 nr de telefoane de just in case, am pus si o lista cu cine urma sa ma intalnesc, ce program urma sa am asa pe ore 8-10, 14-16, etc. Si am revenit acasa exact cand promisesem si efectiv i-am gasit cu biletul in mana lesinati de ras, efectiv rasesera de mine vreo 3 zile !!

      Ștergere
    3. Zau, cred ca daca nu le demostram parintilor mei ca puteau avea incredere in mine efectiv asa la nivel activ si constiincios, chiar nu cred ca m-ar fi lasat ulterior de capul meu in cls a 10 si a 11-a. Intr-un fel cred ca m-am purtat asa de constiincios ca sa le arat ca e OK sa inceapa sa ma mai lase in pace, dar eu nu prea stiam cum sa comunic asa mai diplomatic, si am preferat sa fac chestii din astea oarecum dramatice si de multe ori real ridicole ca sa le comunic ceva esential cand eram adolescent...cel mai mult cred ca voiam sa stie cum sa ma gaseasca asa just in case ca ar fi fost nevoie sa ma salveze dintr-o situatie in care nu m-as fi descurcat de unul singur, (dar desigur ca nu as fi recunoscut asa ceva pe fata, nici macar fata de mine insumi, daramite fata de ei la vremea aia.)

      Ștergere
    4. ai mare dreptate, multi copii nu sunt crescuti de parinti. uite ca la asta nu m-am gandit. e o cauza importanta

      Ștergere
  3. O buna parte din actualii parinti nu sunt constienti ca batranetea lor va depinde 100 la 100 de actualii copii.Altfel nu vad cum ar putea sa le spuna ca educatia nu conteaza , ca daca tot ai un gram de minte in cap ar fi bine s-o tai din tara si tot felul de astfel de ineptii .O sa vada cat de curand ca nu mai au medici care sa aibe grija de sanatatea lor, ca profesorii au disparut si locul lor a fost luat de niste semidocti jalnici.Apoi isi vor da seama ca stand cu mainile in san si-au semnat singur pieirea .

    RăspundețiȘtergere