joi, 5 aprilie 2012

Sistemul care declanseaza ura

            Recunosc ca am adunat multa ura fata de mizeria din Romania. Recunosc ca uneori stiu ca batalia e pierduta, raul a prins radacini si ii merge bine. La fel cum recunosc ca suntem putini cei care am ramas neinfectati.
           Am mai spus, Romania va fi judecata mereu in functie de contul celui care o face. Si a fost o vreme in care imi venea sa le dau in cap celor care spuneau ca nu e nimic de reparat, ca lucrurile merg bine. Dar am renuntat, pentru ca 7 din 10 oameni pe care ii cunosc sunt corupti. Si nu poti acuza un om ca nu e de partea ta, cand lui ii vine apa de la moara altuia si tie nu. Sistemul e simplu. Sume mari sunt impartite in felul urmator: mie 70%, tie 20, colegului 10. Din cei 20 ai tai, sa dai cate 2% celor care stiu si daca sunt destepti vor primi si data viitoare. Intr-o tara in care salariul e 200 de euro, dar se fura milioane, 2% e o avere.

5 comentarii:

  1. Dupa parerea mea sincera coruptibilitatea oamenilor si institutiilor este ceva total normal omenesc. Desigur, cel mai bine ar fi sa existe mecanisme real competent functionale de anti-coruptie, nu doar asa la nivel de format ca sa bifezi o casuta pe o hartie ca l-ai implementat si pe ala. Si cultivarea acestei functionalitati tine de ora de educatie morala, (oricat i-ar displace, poate, lui Mircea Vladut acest lucru, pt ca el deja are impresia ca pana si educatia morala a fost sau devenit ceva de forma, dar cu tarie si sinceritate, poate desigur si cu ceva optimism naiv de copil in permanenta ferit de nesiguranta in istoria mea personala reala, eu inca totusi Cred si Sper ca NU e asa.)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. adevarul e ca de acolo din Norvegia tu cam vezi mult roz in Romania...:))

      Ștergere
    2. stii, frumusetea apusului de soare e data de mizera din aer...

      Ștergere
    3. Eu chiar sincer cred ca vad ceva mai CLAR Romania, (sau cel putin macar Bucurestiul si linia ferata Bucuresti-Caracal-Craiova + linia Bucuresti-Busteni-Predeal ceva mai familiare mie + zonele aeropoartelor Otopeni si Baneasa + litoralul, si vamile cu Bulgaria, Serbia, Ungaria, si Rep Moldova), de aici din Norvegia, nu neaparat mai roz. Chiar mai Clar decat am vazut-o o data din America, (de unde am vazut mai mult de fapt doar icoanele din biserica din Herculane stralucind usor chiar de la atata departare + manastirea de la Curtea de Arges cu uzina Dacia Pitesti, si poate, la nivel asa de imaginatie sau amintire, poate un Ford parcat intr-o curte de uzina inca posibil productiva dintr-o mahala de prin sectorul 5), iar la nivel de gri sau frica de aer poluat din jur eu personal cand a fost sa plec vreodata intr-o vacanta reala de nivel total escapist din Romania, am fugit chiar din lac in put tocami la Hong Kong, si chiar cred ca vad mai clar poate tocami pt ca ma aflu la o paralela mai ridicata si aerul e mai putin poluat aici, desi sunt chiar stressat atat de linistea excesiva din jurul meu, si pt ca sunt efectiv pe maluri de langa niste valuri real periculoase, langa paduri si stanci la fel de periculoase, (oricat de frumoase or fi, ca eu nu o prea am cu mine personal in natura, fara telefon celular + Salvamont imediat in jur, sau in cabane fara cada de baie personala + concierge), printre oameni pe care nu ii inteleg pe de-antregul si ei precis ca nu pe mine, dar asta e pt ca eu NU stiu sa ma exprim prin cuvinte bine in nici o limba, fie scris fie oral, si cuvintele scrise (inclusiv literatura), sunt in general respectate destul de mult in Norvegia, cat si dreptul tuturor de a se exprima oral in orice dialect o vrea, fara nici un efort centralizat de standardizare.

      Ștergere
    4. Desigur, dreptul la exprimare in orice dialect nu e tot aia cu Serviciul de Cenzura a lucrurilor scrise sau rostite, si asta e si el important si sincer respectat in Norvegia contemporana, (desi unii nu prea sunt total total de acord cu el).

      Ștergere