marți, 12 aprilie 2011

Zile romanesti

          Am avut doua zile romanesti. Sunt extenuat. Nu stiu cum sunteti voi, dar pentru mine e mai mult decat solicitant sa stau prin preajma functionarilor, a hartogariilor, a stampilelor, a oamenilor amintiti in postul anterior.
          Deasemenea, nu stiu cum se face ca majoritatea functiilor sunt ocupate de astfel de oameni, dupa criteriul "cine se aseamana se aduna". Am primit multe replici zilele astea. Dar am dedus ca una e un fel de lozinca, de replica salvatoare, spusa mereu in locul unui raspuns ce necesita 10 secunde de gandire: "reveniti maine" sau "incercati in alta zi". Incerc sa rezolv treaba pe care nici azi nu am terminat-o cam de 4 luni. Am facut tot ce mi s-a cerut. Am platit tot ce trebuia (enorm de mult pentru un asa serviciu public). Am stat mai mult decat acasa in institutia respectiva. "Reveniti maine". Le-am explicat ca am si altceva mai bun de facut, cum ar fi sa merg sa fac bani, nu sa dau bani. "Reveniti maine". M-am enervat, le-am amintit ca beneficiez, ca si cetatean, de acel drept, cu atat mai mult cu cat l-am platit cu varf si-ndesat. "Incercati in alta zi".
          Acum intreb: oare gresesc eu, platind tot ce mi se cere, de aceea ma cheama mereu inapoi?

10 comentarii:

  1. ca sa-ti raspund la intrebarea ta de final, as spune ca poate vazandu-te asa baiat gigel i-ai cazut cu tronc vreunei functionare de acolo, insa revenind la lucruri "serioase" pot spune doar atat: aici, functionarii sunt stapanii nostrii, care ne fac unele favoruri, cand au ei chef (bineinteles nu in pauza de tigara sau atunci cand vorbesc la telefon cu vreun amic/amica)si carora pentru bunavointa lor trebuie sa le multumim si sa le aducem o MICA atentie.
    Eu cred ca la partea asta din final ai gresit tu.

    RăspundețiȘtergere
  2. Să ştii că în ultimii 2 ani, nu am mai asteptat la ghişeu să îmi plătesc uriaşele datorii la statul ăsta nenorocit.

    RăspundețiȘtergere
  3. @cristi: daca e asa, atunci e o problama.era o singura functionara, si aia batrana. restul erau barbati.

    RăspundețiȘtergere
  4. @Costin: cum ai reusit? eu nu sunt in faza de platit datorii, eu dau bani la stat ca sa imi castig un drept in plus. se pare ca nici asta nu le place

    RăspundețiȘtergere
  5. Raul, poate e adevarata ipoteza lansata de Cristi, nu zic.
    Dar azi am retrait o experienta similara: medicul mi-a cerut adeverinta de asigurat de la casa de sanatate, cei de acolo mi-au spus ca mi-o elibereaza. Peste doua saptamani. Pna atunci ... eu sa fiu sanatoasa, cum ar veni !
    p.s. fain blog, am nimerit pe el dintr-un altul pe care il mai citesc.

    RăspundețiȘtergere
  6. De expresia "Hai sictir" ai auzit? Am ajuns la concluzia ca in Romania daca nu te tiganesti pe la ghisee si nu ameninti, nu faci nimic. A nu se intelege ca eu fac asta! Nu, Nu! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. @Mihaeladm: buna si bine ai venit.
    nu avem voie sa ne imbolnavim. nu avem voie sa cerem. nu avem voie sa avem nevoie. avem voie doar sa platim.

    RăspundețiȘtergere
  8. @Alice: de data aceasta chiar am fost corect, am facut tot ce mi s-a cerut, fara sa comentez. si totusi nu merge. hai sictir!

    RăspundețiȘtergere
  9. Dar i-ai intrebat daca stiu cum poti sa ai ceea ce ceri?iti spun pentru ca un amic de-al meu a patit o chestie mai ciudata .Si-a platit taxa de drum din greseala pentru o masina cu care nu merge.Ma rog greseala lui asa ca a luat amenda.O pare din amenda mergea la CNADNR , adica compania aia care cica ne pastreaza soselele in buna stare de functionare , era trecuta pe procesul verbal in euro, si politistul care i-a dat amenda i-a scris contul gresit .A mers pe 20 de ghisee pe la 5 institutii ca sa plateasca amenda si nimeni nu stia cum sa-i incaseze banii.Pana la urma i-au luat dupa ce au dat telefoane pe la Ministerul Transporturilor .Treaba era simpla.Trebuia doar sa ii ia banii si sa-i dea o chitanta.Poate le ceri sa descopere noi cuante de energie, poate le ceri imposibilul .

    RăspundețiȘtergere
  10. @Ana Maria: aceasi treaba as fi rezolvat-o in Franta in 2 zile, cu 100 de euro. Aici, in 4 luni, cu 1300 de euro, nu am rezolvat-o.

    RăspundețiȘtergere