luni, 28 martie 2011

Esti important

           Spun mereu si repet ca solutia unor probleme pleaca de la nivel de individ. Din pacate ne caracterizeaza destul de bine obiceiul de a astepta ca altii sa faca, sau atitudinea gresita de a ne raporta mereu: daca altii nu fac, nici eu nu fac.
           Rezultatul acestei mentalitati e stagnarea. Rezultatul stagnarii e pierderea cursei, implicit eliminarea. In timp ce alte popoare aduna lauri, noi stam cu mainile in buzunarele goale, acuzandu-l pe vecin de neimplicare. Si continuam in acelasi sens, aruncand pisica moarta de la unul la celalalt.
           Consecventa e un factor important in aceasta actiune. Chiar daca ieri ai ridicat o hartie de pe jos si ai pus-o intr-un cos de gunoi, repeta gestul si astazi. Daca ieri ai spus unui functionar ca greseste, fa-o si astazi. Nu te opri sa speri, chiar daca uneori ti se pare ca esti singur. Nu crede ca gestul tau nu conteaza. Nu ne invata nimeni, pentru ca nu contam pentru nimeni. Valoarea cetateanului e in raport cu disponibilitatea acestuia de a da bani. Atat. Ei nu vor face niciodata nimic pentru ca noi sa traim mai bine. Nu asta e interesul lor.
           Depinde de noi, ca indivizi, daca maine va fi mai bine ca azi. 

7 comentarii:

  1. Referitor la acest pasaj "Rezultatul stagnarii e pierderea cursei, implicit eliminarea. In timp ce alte popoare aduna lauri, noi stam cu mainile in buzunarele goale, acuzandu-l pe vecin de neimplicare."

    Eu unul nu am gandit asa si cred ca mine multi romani dar a spus-o fiecare cum a stiut si deaceea pare ca asteptam la altii ,dar explicit ceea ce ne dorim nu este ajutorul altora doar pentru noi dar cand auzi ca UE subventioneaza in X stat al lor neconditionat si mult cantitativ iar la noi foarte strategic conditionat te apuca nervii si le ceri contul.
    Aminteste-ti de cate ori ne-au impus majorari de taxe si impozite pe care dealtfel noi ni le permiteam mai mici ,majorari de preturi care deasemenea erau prea mici pentru ei (cica le faceam concurenta).Hai un exemplu : In nu stiu exact ce localitate (auzit la stiri) pretul apei s-a dublat pentru a putea accesa fonduri europene (asta era conditia pentru a primi bani).Dezvolta acest subiect cu argumente daca poti.
    Ar fi multe exemple de genul asta (gazele pe timpul lui Nastase) si atunci cum sa nu devii indreptatit sa spui ca vrem si noi ca altii sau cel putin lasati-ne asa si vom vedea.
    De foarte multe ori ne-au marit preturile ,taxele impozitele , aminteste-ti de cate ori vine cate o delegatie ce cerinte au , fa un rezumat si trage o concluzie.Care-i interesul ?

    RăspundețiȘtergere
  2. eu nu ma uit atat la ce fac altii, cat la ce nu facem noi.
    ideea articolului e sa incepem sa facem lucruri simple si bune. stii de ce propun asta? pt ca asta putem face. deocamdata. daca tu poti poti face schimbari mai mari, de nivelul UE, spune-mi cum, ca vin sa te ajut

    RăspundețiȘtergere
  3. Tragedia consta, cred eu, ca ne-am invatat sa asteptam sa ni se dea.ce te impiedica pe tine , ca om, atunci cand iti faci o afacere in turism sa nu dai tot ce ai mai bun in asa fel incat sa-ti atragi clienti.Ce te impiedica sa creezi lucru de buna calitate, ce te impiedica sa pastrezi strada ta, cartierul tau, orasul tau curat?Asta mai tine de vreo strategie UE sau de tine ca persoana.ce te impiedica sa-ti strangi resturile dupa ce ai fost la iarba verde?ce te impiedica nu plantezi copaci si sa nu mai tai ca nebunul toata padurea, ce te impiedica sa te educi?sa-ti educi copiii?Eu cred ca multe lucruri depind de noi.ce te impiedica sa fii pretentios cu cei pe care ii platesti sa te conduca?ce te impiedica?Aici sunt de partea ta Raul.Noi., romanii am tot asteptat sa ne scoata altii din mizerie .Acest lucru nu se va intampla nicioadata dar vad ca nu toti am ajuns la aceasta concluzie

    RăspundețiȘtergere
  4. eu tot zic ca avem putere, dar nimeni nu ma asculta...
    mereu incercam sa trecem pe langa, in ideea de a economisi, timp, bani, comfort, cand de fapt pierdem statutul de fiinte umane

    RăspundețiȘtergere
  5. P.S. Zau, ma Raul nu stiu ce ai tu dar pe mine efectiv matrec toate sudorile cand vin sa citesc ceva la tine pe blog si de fiecare data mi se intampla asta (macar de-ar fi din alea care apar vara can nu ai AC/DC, dar din pacate nu sunt din alea) sunt chir chestii de baza esebtiale de imbumatatirea sau propasirea sau cum naiba ii zice a unei comunitati interesate de MAI BINE pt. toti.
    Ori ma apuca sudorile reci de frica sa nu cumva sa faci lecturi filozofice gresite atunci can te simti mai singur si deprimat, (sper totusi ca nu ai tendinte atavice de LUP SINGURATIC, raspunde simplu DA SAU NU, ca e important).
    Ori ma apuca sudorile de dor de tara si eu pe astea incerc sa le evit de aia te pun pe vapor si iti zic sa incepi sa colinzi lumea (geo-economica mai ales, sociala e si aia importanta, si politica, si culturala e OK daca iti place., vezi lecturile anterioare re comandate la mine pe blog cu Balcaniianii si mai departe de ei).
    Ori ma apuca sudorile ca ma pui tu la treaba sa fac research despre niste chestii despre care eu chiar ca nu ma pricep.

    Pana la urma, GI Joe, cine naiba e seful, eu la mine pe blog mereu si tu la tine pe blog mereu, sau e voie sa mai si schimbam pozitiile ? Ca zau ca am anxietate si din cauza asta din cauza ta, mai ales ca te intrebi sau ii intrebi sau te indemni sau ii indemni pe altii dac esti important (adica sunt eu oare imporatant+ ce pot sa fac eu, sau te consideri si tu iomportant + ce poti sa faci tu ? ca sa fie ceva mai bine pt. toti evident)

    RăspundețiȘtergere
  6. probabil din motive tehnice comentariul dl dr Craciun nu a aparut pe blog, deci il iau prin copy-paste din mail:
    Mai eu chiar ca nu ma pricep sa comentez despre chestii atat de complexe care mi se par mie ca sunt sau ar putea fi potential ridicate de acest post cu adevarat CORE de important (CORE nu numai pt. Raul CI SI pt. tara/natiune, pe bune, asa mi se pare de importante ideile/intrebarile ridicate de caest post.)

    Eu cand dau de complexitate nu ma pricep decat sa raspund afectiv, adica sa zic ce mi-a trecut mie prin minte si ce-am simtit citind acest post (adica ce mi-a trecut in fond prin suflet):

    eu citind acest post mi-am amintit ca dintr-o maintire starfulgeratoare, ca un fel de recunoastere instantanee a diverselor dialoguri pe care le duce Micul Print al lui A.De St Exupery cu diverse personaje, ce de fapt se intreaba el si ii intreaba pe cei care ii trec prin cale.Eu chiar am dat google sa gasesc cateva capitole /dialoguri mai reprezentative despre cateva din potentialle intrebari ridicxate in acest post, dar va spun sincer ca eu nu prea pot sa tolerez prea usor sa citesc acesat carte cand ma simt mai stresat, ca mi s e strange inima prea tare si mie tata mi-a zis ca eu trebuie sa invat sa am grija de mine (ca a observat el ca probabil nu stiu sa am si nu am cum sa-i infirm inca asta) si a trebuit sa ma opresc la conversatioa cu acarul parca cap. 22, dar cred a ar fi trebuit sa citesc toate dialogurile micului print ca sa pot sa gasesc ceva de comentat cat de cat inteligent si potential util.

    La cei inclinati fiolozofiv care se gandesc la alte dialoguri , va spun direct ABTINETI-VA, ca NU E VORBA DE ALEA, e vorna de ceva ff concret ca de ex, una din intrebarile ridicate ar fi cum pot diversi indivizi cu intentii bune sa coopereze in mod ETIC ca sa aiba mai mare eficienta si impact REAL UTIL pt. probelmele unei comunitati sau societati.

    Ras[insul meu final este : nu stiu, trebuie mai intai sa pot sa fiu in stare EU ac simplu individ sa citesc cartea Micul Print fafarsa imi vina sa plang si apoi sa incerc si sa mai inteleg la mivel rational ce vrea sa zica si pe urma sa mai extrapolez si niste solurii potentuale din astea. Eu personal NU am aceasta capacitate si nicibaza de cunoastere necesara pentru a-mi permite sa speculez in mod gratuit far de ceva atat de important.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Core_(economics)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Core_curriculum#Core_curriculum
    http://en.wikipedia.org/wiki/Core_countries

    http://www.ilru.org/html/training/webcasts/handouts/2010/06-09-CIL-NET/html/index.htm

    Pentru aia seriosi cu adevarat si bogati:

    http://www.bizrate.com/business-economics-books/6473316.html

    (tipul asta autorul se afla si pe youtube dar vorbeste in daneza, nu stiu daca exista si tradus, nu exista pe wikipedia dar cred ca este cel mai tare re CORE re management si infrasctructuri, etc. dar e f comloact si complex, cred ca einginer la baza dar extrapoleaza http://personprofil.aau.dk/profil/108972?lang=en )

    Cam atat pana acum.

    RăspundețiȘtergere
  7. @drcraciun: dupa ce am incheiat un post, tu esti seful! oricine e seful!
    nu am tendinte atavice (sincer nu stiu ce inseamna dar fac legatura cu lupul singuratic-o sa caut termenul). ti se pare tie ca fac lecturi filozofice gresite? te rog sa-mi spui daca da, nu ma lasa sa ma pierd...

    "Micul Print" e o carte de copii pt oameni mari. o cunosc aproape par coeur, dar ma sensibilizeaza de fiecare data cand imi amintesc de ea. si de el.
    stiu ca nu pot schimba lumea. dar pe 2-3 tot ii ating :))

    RăspundețiȘtergere