vineri, 25 martie 2011

Cum s-ar face treaba

          Poate ca sunt prea practic si vorbesc fara sa ma pricep. Poate ca sunt de moda veche cand gandesc ca e nevoie sa pui mana ca un lucru sa fie facut. Poate ca au dreptate cei care sustin ca nu conteaza educatia si respectul, atat timp cat esti plin de bani.
          Daca ar fi sa am posibilitatea sa gasesc solutii si sa iau decizii, as actiona in felul urmator: toti angajatii sa dea un examen de competenta. Esti bun in meseria pe care o faci, ramai. Nu esti bun, pleci. Sunt destui care asteapta, avem fabrici de absolventi. Ai datorii la stat si nu reusesti sa le platesti, ai ramas in urma cu taxele si impozitele? Nici o problema. Maine te prezinti in salopeta si cu o lopata in mana, sunt strazi de curatat, gunoaie de adunat, caini de prins. Ai amenzi mari si nu le poti plati? Nu te tinem in puscarie, sa cheltuim bani cu tine. Te angajam fara bani cateva luni la autostrada. Oferim mancare si apa. Ti-ai lasat cainele, porcul, gainile afara din curte? Inseamna ca nu mai ai nevoie, asa ca le confiscam. Cantinele au nevoie. Ai gresit, ai platit. Fara procese, fara amanari, fara recurs. Si cam asa cu fiecare lucru care nu e la locul lui. Pedepse pe loc, fara drept de apel.
          Aducem straini sa ne faca treaba si-i platim cu bani grei, in timp ce jumatate din romani stau cu mainile in san si asteapta somajul. Un om capabil poate coordona eficient pana la 35 de oameni. Pana gaseste guvernul bani sa investeasca in utilaje, romanii astia ce nu lucreaza ar face autostrada din lopata. Un om competent ar face treaba unor 10 incompetenti, am economisi 9 birouri, 9 salarii, 9 oameni liberi, pregatiti de curatenia de primavara.
          Vedeti de ce sustin mereu ca avem nevoie de conducatori din exterior, deja bogati si singuri pe lume?

12 comentarii:

  1. Teoretic asa functioneaza dar practica ne omoara.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eeee, pai daca faci asa sar pe tine ca le incalci drepturile, sar ca esti tiran ohohoho unde sunt libertatile lor.Ia sa vezi atunci cati dintre astia care acum zac pe ei ar zbiera ca li se incalca drepturile fundamentale.Nu are sens sa-ti spun ca in situatia in care a ajuns Romania nu vor mai functiona decat masuri extreme care evident vor atrage dupa ele si victime colatarele dar nu cred ca mai e posibila o ameliorare a situatiei decat cu solutii radicale .Chiar vorbeam zilele trecute cu un fost ofiter SRI iesti la pensie si ii spuneam ca la cat de mare e coruptia peste tot probabil ca ar fi bine sa incepi sa mai cureti din ei, sa dai afara .Evident, omul a sarit cam ca ars pentru ca oameni au copii, au rate la banci cum sa-i dai afara?Pai simplu, daca are rate si cpii sa se ingrijeasca sa -si faca treaba .

    RăspundețiȘtergere
  3. numai masuri extreme. numai tiranie. asta daca vrem sa nu disparem ca specie, bineinteles

    RăspundețiȘtergere
  4. Mergi prea departe Raul .Nu mai fi asa fatalist.

    RăspundețiȘtergere
  5. @Sorin: propune tu alte solutii, care sa si dea roade, in afara de aia cu asteptarea.

    RăspundețiȘtergere
  6. @Raul m-am referit strict la comentariu .

    "numai masuri extreme. numai tiranie. asta daca vrem sa nu disparem ca specie, bineinteles"

    RăspundețiȘtergere
  7. @Sorin: trebuie sa recunoastem ca nu se va schimba nimic pana cand cineva nu va pune piciorul in prag. ca trebuie actionat, ca greselile voite nu mai trebuie tolerate. gandeste-te la un copil scapat de sub control. mai intelege el cu voie buna?
    disparem ca specie in sensul ca ne pierdem valoarea ca popor, respectul, traditiile. uita-te la Severin. ce imagine reprezinta? nu ti se pare normal ca ar trebui sa mearga cineva si sa-l aduca de urechi acasa?

    RăspundețiȘtergere
  8. Îmi place că deși nu ai recunsocut că am dreptate, ai venit cu soluții nu cu plângeri din nou. bravo. Progresezi.

    RăspundețiȘtergere
  9. @Zodrac: nu ai dreptate. insisti pe un subiect care nu mai e demult cum il crezi tu

    RăspundețiȘtergere
  10. @Raul ; asta e on incercare de o intrebare relativ serioasa din partea mea, dar nu stiu daca am sa pot sa o formulez eu corect relativ la tine (adica sa ti se potriveasca tie si intereselor si personalitatii tale intrebarea cat mai bine, astfel incat sa fii si intereasat de ea si tentat/ademenit sa raspunzi cat mai natural si sincer la ea, eu stiu ca tu esti sincer in general, dar nimeni nu este 100 % sincer tot timpul, mai ales fata de sine insusi ! ): tu consideri imaginea Romaniei in exterior ca o posibila problema de securitate nationala ?

    RăspundețiȘtergere
  11. P.S Ca sa nu devii paranoid fata de mine (ca la intrebari de genul asta multi devin...pe bune ,de aia am si facut introducerea aia explicativa la inceput ,dar pana la urma a iesit si mai rau si generator de paranoia decat daca o lasam doar simpla, ce sa fac, nu sunt expert la intrebari de genul asta , ma joc si eu...pe pielea altora, mai incerc si eu sa experimentez, ma optimizez cum pot):

    Eu personal NU o consider o adevarata problema de securitate nationala. Dar sunt de acord ca altii ar putea sa aiba pareri diferite, si de aia sunt curios si tu, Raul, ce parere ai.

    RăspundețiȘtergere
  12. @drcraciun: bine ai revenit!
    eu cred ca e foarte grav ce se intampla in Romania. te intreb ceva, la randul meu: stii de ce romanilor le place in strainatate? (din cei plecati doar o parte lucreaza, restul se ocupa de ticalosii). pentru ca acolo le e foarte usor sa fure, sa insele, sa profite. nu din lipsa strainilor de securitate. ci pentru ca unui strain nici nu-i trece prin cap ca cel pe care tocmai l-a indrumat i-a furat portmoneul. nu ma mandresc cu asta, eu am condus tirul in franta 6 luni, cu permis de B. si am fost oprit in trafic, fara vreo urmare. de ce? pentru ca ei elimina din start posibilitatea ca cineva e capabil sa conduca un tir daca nu are permis. acu vreo 8 ani, cand o duceam mai greu, cumparam cartele de telefon. le foloseam, dupa care le returnam spunand ca nu reusesc sa ma conectez. imi dadeau alta, fara intrebari. de ce? pt ca nu se gandeau ca cineva e capabil sa riste pt 7 euro. la fel si cu hotiile mari. problema e ca la un moment dat, fiecare strain va auzi de noi. inca sunt unii care nu stiu decat de Dracula.
    strainii ne vor da papucii. apoi, ne vor lasa sa ne mancam intre noi. apoi, ne vor lua tara, pt ca nu va mai fi cine plati datoriile

    daca am inteles gresit intrebarea si alt raspuns asteptai, incerc din nou.

    RăspundețiȘtergere