miercuri, 26 ianuarie 2011

Boieri si iobagi

           Nu spun ca in Romania nu se intampla lucruri bune. Am evoluat, mai ales in ultimii ani si tendinta sa ne europeenizam exista. Exista idei bune, afaceri bune, oportunitati. Oameni noi si moderni aduc prosperitate. Sustin cursa spre mai bine si felicit reusitele. Dar, la fel cum constientizez dificultatea de a avansa, inteleg ca exista inca aspecte mucegaite care fermenteaza sub ochii nostri si pe care le mentinem. Probabil pentru ca suntem obligati sau obisnuiti. Probabil pentru ca suntem prea grabiti sa ne modernizam si nu mai avem timp sa vedem ce ramane in urma. Nu avem timp sa intindem o mana celor care nu stiu sa urce scara spre mai bine. Sau nu vrem. Poate nu e loc pentru toti. Lipsurile pe care le-am avut ne-au afectat in asa masura incat, acum, cand e la moda sa ai mereu mai mult, am devenit fara scrupule.
           De aceea voi insista asupra diferentelor enorme si a rupturilor care impart, cu o cruzime ce aminteste de holocaust, cetatenii  Romaniei. Nu mi se pare uman ca un popor chinuit de foame si nevoi sa trudeasca pentru a tine in puf si pene o mana de oameni care se considera destepti. Subliniez ca gradul lor de inteligenta si de competenta depinde de naivitatea si de lasitatea celor multi. Nu acuz pe cineva anume. Din punctul meu de vedere, boierii tarii sunt toti acei care, reprezentati de un egoism obraznic, nu stiu sa se ridice decat calcand in picioare pe cei considerati prea slabi ca sa faca parte din rasa lor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu